CERA 13 es un espacio dedicado al arte contemporáneo y a la producción cultural en Barcelona. Su programación transita entre las presentaciones, las audiciones, las conversaciones, las acciones y las residencias. Los formatos impulsan el diálogo entre artistas y el contexto al margen de los circuitos oficiales. A partir de la consigna Gestión de las Distopías, CERA 13 rompe con la taxonomía impuesta a las prácticas artísticas. Formulando microcosmos ajenos a esquemas mentales que generen inercias o expectativas. Mediante su actividad se entreteje el espacio, el tiempo y la palabra. Esta última cataliza en una proposición dirigida a la comunidad de artistas locales, nacionales e internacionales. En último término, CERA 13 funciona como un organismo que apela y requiere de la colectividad. Con el deseo de emplear el arte como alfabeto capaz de desdibujar sus propios límites.    CERA 13 és un espai dedicat a l'art contemporani i la producció cultural a Barcelona. La seva programació transita entre les presentacions, les audicions, les converses, les accions i les residències. Els formats impulsen el diàleg entre artistes i el context al marge dels circuits oficials. A partir de la consigna Gestió de les Distopies, CERA 13 trenca la taxonomia imposada a les pràctiques artístiques. Formulant microcosmos aliens a esquemes mentals que generin inèrcies o expectatives. Mitjançant la seva activitat s'entreteixeix l'espai, el temps i la paraula. Aquesta darrera catalitza en una proposició adreçada a la comunitat d'artistes locals, nacionals i internacionals. En darrer terme, CERA 13 funciona com un organisme que apel·la i requereix de la col·lectivitat. Amb el desig de fer servir l'art com a alfabet capaç de desdibuixar els seus propis límits.

Exposición Exposició
24–04.12.2021

TRAN-QUI-LA
TRAN-QUI-LA

Marian Brea
Visita virtual 3D a la exposición por Miquel Cardiel


Evento Esdeveniment

VIEJUNOS Y JOVEZNOS
CARROSSES I MAMALLONS

01/12/2021 · 18:00h

Miércoles 1 de diciembre a las 18 horas en CERA13 en el marco de la exposición TRAN-QUI-LA. Diálogo entre los artistas Marian Brea y Marcel·lí Antúnez.

Dimecres 1 de desembre a les 18 hores a CERA13 en el el marc de la exposició TRAN-QUI-LA. Diàleg entre els artistes Marian Brea i Marcel·lí Antúnez.



Has nacido...

Siento un ligero cosquilleo, una ligera presión en el pecho, qué felicidad. Me paso un par de días comentando lo cute que eres.

ERES taaaaan cute.

Míralo, ¿a que es super cute?

No quiero que esto acabe. Te guardo. Te necesito a mi lado. Te necesito atrapar. Te atrapo. Te tengo. Te mantengo.

4 bichos, 9 bichos, 6 bichos y medio, 18 bichos y medio compuestos de desechos y una ardilla casi descompuesta. Ya muerta.

Casi puesta.

Casi muerta.

Casi viva.

Hechos de piel, de hueso, alambre fino y alambre grueso, también algún que otro órgano, restos metálicos de otros objetos que ya dejaron de ser. El vidrio se rompe como el papel. Pedazos enganchados con silicona una y otra vez. Cachitos de marionetas de tres metros convirtiéndose en seres de 10 centímetros.

En fin, cosas que ya nadie quiere.

El metal oxidado, las telas oxidadas.

El óxido se lo come, se lo come todo.

Bichos, bichos, bichos, bichos y más bichos.

Sólo bichos.

Pequeños, adorables y entrañables bichos que salen del óxido y de la quemadura.

El pliegue de la naturaleza. Te dobla y te copia. Derecha e izquierda casi, casi, casi que somos iguales. El eje es un espejo. De normal, un espejo roto.

A todos nos han doblado.

Tengo una ardilla muerta en mi congelador, suerte que a mi compis no les importa que esté al lado de su bolsa de guisantes o su pechuga de pavo.

No veo la diferencia del bicho de alambre que cobró vida, al trozo de carne que acaba de morir. Los dos son materia inerte ahora, los dos supuestamente no tienen vida.

¿Estáis felices? ¿Estáis tranquilos? ¿Qué os da miedo? ¿Qué os angustia? ¿El pliegue, el espejo? Toda la tristeza y angustia de estos años se va con vosotros.

En realidad la que tiene más miedo soy yo. ¿Crees que podemos sacar algo de aquí?

Una vez atrapado,
ya no importa.

Qué importa, si ya no hay tiempo.

Qué tiempo hay cuando no estas ni aquí ni allá. Ahí estancado, congelado, atrapado.

Mis pequeños bebés capturados, agonizando.

Me hacen compañía, así no estoy sola. Supongo que eso me hace sentir mejor.

–atrapados–

Ellos tranquilos,
yo
tran–qui–la.

Has nascut...

Sento un lleuger pessigolleig, una lleugera pressió al pit, quina felicitat. Em passo un parell de dies comentant com ets de cute.

ETS taaaaan cute.

Mira-ho, a què és super cute?

No vull que això s'acabi. Et guardo. Et necessito al meu costat. Et necessito atrapar. T'atrapo. Et tinc. Et mantinc.

4 bestioles, 9 bestioles, 6 bestioles i mig, 18 bestioles i mig compostes de deixalles i un esquirol gairebé descompost. Ja morta.

Gairebé posada.

Gairebé morta.

Gairebé viva.

Fets de pell, d'os, filferro fi i filferro gruixut, també algun òrgan, restes metàl·liques d'altres objectes que ja van deixar de ser. El vidre es trenca com el paper. Trossos enganxats amb silicona una vegada i una altra. Caixets de marionetes de tres metres convertint-se en éssers de 10 centímetres.

En fi, coses que ja ningú no vol.

El metall rovellat, les teles rovellades.

L'òxid s'ho menja, s'ho menja tot.

Bestioles, bestioles, bestioles, bestioles i més bestioles.

Només bestioles.

Petits, adorables i entranyables bestioles que surten de l'òxid i de la cremada.

El plec de la naturalesa. Et doblega i te'n copia. Dreta i esquerra gairebé, gairebé, gairebé que som iguals. L'eix és un mirall. De normal, un mirall trencat.

A tots ens han doblegat.

Tinc un esquirol mort al meu congelador, sort que al meu compis no els importa que estigui al costat de la seva bossa de pèsols o el seu pit de gall dindi.

No veig la diferència de la bestiola de filferro que va cobrar vida, el tros de carn que acaba de morir. Tots dos són matèria inert ara, tots dos suposadament no tenen vida.

Esteu feliços? Esteu tranquils? Què us fa por? Què us angoixa? El plec, el mirall? Tota la tristesa i angoixa d'aquests anys se'n va amb vosaltres.

En realitat, la que té més por sóc jo. Creus que en podem treure alguna cosa?

Un cop atrapat,
ja no importa.

Què importa si ja no hi ha temps.

Quin temps hi ha quan no hi ets ni aquí ni allà. Aquí estancat, congelat, atrapat.

Els meus petits nadons capturats, agonitzant.

Em fan companyia, així no estic sola. Suposo que això em fa sentir millor.

–atrapats–

Ells tranquils, jo
tran–qui–la.

C/ de la Cera nº13
08001 Barcelona